Communicatieadvies en -ontwerp
headerbeeld1.jpg

Lees met andermans ogen

 

De Leescoalitie is een samenwerkingsverband tussen Stichting Lezen, Stichting CPNB, Stichting Lezen & Schrijven, de Koninklijke Bibliotheek, het Literatuurmuseum/Kinderboekenmuseum en de Vereniging van Openbare Bibliotheken. Deze landelijke organisaties bundelen hun krachten om zo veel mogelijk mensen aan te zetten tot lezen en voorlezen.

Voor de Leescoalitie ontwierp ik samen met BKB een boodschap en concept voor een campagne die diverse Nederlanders dichter bij elkaar brengt via de literatuur. Ik bedacht het centrale idee – gebaseerd op onderstaande citaten – en ontwierp het logo en beeldconcept. De campagne werd later uitgewerkt door Moker Ontwerp tot de hier zichtbare uitingen.

 

“Goede literatuur bezit het vermogen ons met andermans ogen te laten zien.”

– Gerrit Komrij

 

“The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes, but in having new eyes.”

– Marcel Proust

 
Screen Shot 2018-06-18 at 14.27.27.png
Logo_LMAO_cyaan_zwart.png
LMAO_poster1.jpg
LMAO_poster2.jpg
LMAO_poster3.jpg